Adatvédelmi irányelvek és Felhasználási feltételek
Budakeszi APP
A jelen Adatkezelési tájékoztatóban szereplő adatkezelési feladatokat – kivéve, ha azt a jelen Adatkezelési tájékoztató kifejezetten ettől eltérően szabályozza - közös adatkezelőként az alábbi szervezetek látják el:
Neve: |
Budakeszi Polgármesteri Hivatal |
Székhely: |
2092 Budakeszi, Fő utca 179. |
Adószáma: |
15390022-2-13 |
Törzsszám: |
390022 |
Képviseli: |
dr. Danó János, jegyző |
Adatvédelmi tisztviselő neve: |
dr. Lojek Levente |
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége: |
a továbbiakban: Szolgáltató
Neve: |
InterMap Kft. |
Székhely: |
1029 Budapest, Huba vezér utca 56. |
Adószám: |
11871224-2-41 |
Cégjegyzékszám: |
01-09-680662 |
Képviseli: |
|
a továbbiakban: Üzemeltető
1.
A Szolgáltató, mint adatkezelő kötelezettséget vállal arra, hogy a tevékenységével kapcsolatos minden adatkezelés megfelel a jelen szabályzatban és a hatályos
nemzeti jogszabályokban, valamint
az Európai Unió jogi aktusaiban
meghatározott elvárásoknak.
2.
A Szolgáltató elkötelezett ügyfelei és partnerei
személyes adatainak védelmében, kiemelten fontosnak tartja ügyfelei információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. A Szolgáltató a személyes adatokat
bizalmasan kezeli, és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja. A
Szolgáltató adatkezelési gyakorlatát a jelen Adatkezelési
tájékoztató tartalmazza.
3.
A Szolgáltató adatkezelési alapelvei
összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályokkal,
így különösen az alábbiakkal:
- 2011. évi CXII. törvény
- az információs önrendelkezési jogról és az információ- szabadságról (Infotv.);
- Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) – a természetes személyeknek
a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok
szabad áramlásáról, valamint
a 95/46/EK rendelet
hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, GDPR);
- 2013. évi V.
törvény – a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.);
-
2008.
évi XLVIII. törvény - a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (Grt.).
4.
A Szolgáltató a személyes adatokat a
GDPR-ban szereplő jogalap alapján és kizárólag célhoz kötötten
használja fel.
5.
A Szolgáltató kötelezettséget vállal
arra, hogy Felhasználói bármely Személyes adatának felvétele, rögzítése, kezelése előtt világos,
figyelemfelkeltő és egyértelmű közlést tesz közzé, amelyben
tájékoztatja őket az adatfelvétel módjáról,
céljáról és elveiről. Kötelező adatszolgáltatás
esetén meg kell jelölni az Adatkezelést elrendelő jogszabályt is. Az
érintettet tájékoztatni kell az Adatkezelés céljáról és arról,
hogy a Személyes adatokat kik fogják kezelni,
illetve feldolgozni.
6.
Minden olyan esetben, ha a szolgáltatott Személyes adatokat a Társaság az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célra kívánja felhasználni, erről a Felhasználót tájékoztatja, és ehhez
előzetes, kifejezett hozzájárulását megszerzi, illetőleg
lehetőséget biztosít számára, hogy a felhasználást megtiltsa.
1. A Szolgáltató adatkezelései az alábbi jogalapokon alapulnak (GDPR
6. cikk (1)) :
a) az
érintett hozzájárulását adta személyes adatainak egy vagy több konkrét célból
történő kezeléséhez (önkéntes
hozzájárulás);
b) az
adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez
szükséges (jogi kötelezettség);
c) az
adatkezelés az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek
érvényesítéséhez szükséges (jogos érdek).
2.
Az
önkéntes hozzájáruláson alapuló
adatkezelések esetében az érintettek e hozzájárulásukat az adatkezelés
bármely szakában visszavonhatják.
3. Amennyiben
a megadott adatok egy körének kezelését, tárolását, továbbítását jogszabály teszi kötelezővé, a továbbításról Szolgáltató külön értesíti a Felhasználót.
4. Felhívjuk a Szolgáltató részére
adatközlők figyelmét, hogy amennyiben nem saját személyes adataikat adják meg, az
adatközlő kötelessége az érintett hozzájárulásának beszerzése.
5. Személyes adat kizárólag meghatározott célból kezelhető. Az adatkezelésnek minden szakaszában
meg kell felelnie az adatkezelés céljának, az adatok felvételének és
kezelésének tisztességesnek és
törvényesnek kell lennie. Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. A személyes
adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig
kezelhető. A Szolgáltató a megjelölt céloktól eltérő célra a
személyes adatokat nem
használja.
6. Regisztráció
-
Az alkalmazás használatához a regisztráció kötelező. A regisztráció során jelszó megadásával lehetővé válik, hogy a Felhasználónak csak egyetlen alkalommal kell megadnia az adatait és nem minden egyes használat
során, valamint a Felhasználó ellenőrizhesse az applikáció használatával megtett korábbi tevékenységeinek adatait.
-
Az adatkezelés célja: az alkalmazás használatának megkönnyítése és gyorsítása, a Felhasználók azonosítása, egymástól való megkülönböztetése.
-
Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes
hozzájárulása, GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont.
-
A kezelt
személyes adatok köre: a Felhasználó vezeték- és
keresztneve, e-mail címe, telefonszáma, jelszava,
lakóhely/tartózkodási hely.
-
Az adatkezelés időtartama: A Felhasználó által megadott személyes
adatokat a Szolgáltató mindaddig kezeli, amíg a Felhasználó az alkalmazást használja. A Felhasználó a tamogatas@intermap.hu e-mail címre történő
elektronikus levél megküldésével kérheti az
adatainak végleges törlését.
-
7. Bejelentési funkció
A bejelentési funkció a regisztrált felhasználóknak nyújt online felületet ahhoz, hogy észrevételeiket megtegyék Budakeszi Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) felé. Ez a funkció kényelmes és gyors bejelentési lehetőséget nyújt a polgároknak, hogy az Önkormányzat által meghatározott ügykörökben bejelentést tegyenek (például útburkolati hiányosságok bejelentése, közterületi anomáliák, szemétszállítás stb.)
Az adatkezelés célja: lehetőséget nyújtani a polgároknak arra, hogy könnyen és bürokrácia mentesen megtehessék bejelentéseiket az Önkormányzat, vagy annak egyes intézményei felé.
Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes hozzájárulása, GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont.
A kezelt személyes adatok köre: a Felhasználó vezeték- és keresztneve, e-mail címe, telefonszáma, jelszava, lakóhely/tartózkodási hely, GPS koordináta.
Kezelt egyéb adatok: a bejelentés tárgya, a bejelentéshez esetlegesen csatolt fénykép.
Technikailag rögzítésre kerülő adatok: a Felhasználó bejelentkező számítógépének azon adatai, melyek a szolgáltatás igénybevétele során generálódnak, és melyeket az adatkezelő rendszere a technikai folyamatok automatikus eredményeként naplóz (pl. IP cím, session ID). Az internet működéséből adódóan az automatikusan rögzítésre kerülő adatokat a rendszer a Felhasználó külön nyilatkozata vagy cselekménye nélkül – az internet használatával - automatikusan naplózza. Az internet ezen automatikus szerver-kliens kommunikációk nélkül nem működik. Ezen adatok egyéb Felhasználói személyes adatokkal - törvény által kötelezővé tett esetek kivételével - össze nem kapcsolhatók. Az adatokhoz kizárólag az InterMap Kft., mint adatkezelő fér hozzá. A rendszer működése során automatikusan, technikailag rögzítésre kerülő napló-fájlok a rendszer működésének biztosítása szempontjából indokolt időtartamig kerülnek tárolásra a rendszerben.
Az adatokat a Szolgáltató felhasználhatja statisztikai célokra. Az adatok statisztikailag összesített formában történő felhasználása az érintett felhasználó beazonosításra alkalmas személyes adatait semmilyen formában nem tartalmazhatja.
Az adatkezelés időtartama: A Szolgáltató és az Üzemeltető az adatokat a regisztráció fennállása alatt kezeli. Jogellenes, megtévesztő személyes adat használata esetén vagy az ügyfél által elkövetett bűncselekmény, illetve rendszer elleni támadás esetén az adatkezelő jogosult a Felhasználó adatait haladéktalanul törölni, ugyanakkor bűncselekmény gyanúja vagy polgári jogi felelősség gyanúja esetén jogosult az adatokat a lefolytatandó eljárás időtartamára őrizni is.
Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: a bejelentéssel az Önkormányzat, illetve annak intézménye nem tud érdemben foglalkozni.
Amennyiben a bejelentést tevő felhasználó kéri személyes adatainak törlését, azokat a Szolgáltató a bejelentéstől számított három munkanapon belül törli, a bejelentés elintézéséig az ehhez szükséges személyes adatok közül a nevet és az elérhetőséget az Önkormányzat kezeli.
8. Véleménynyilvánítási funkció
A véleménynyilvánítási funkció a regisztrált felhasználóknak nyújt online felületet ahhoz, hogy véleményüket adott, előre definiált kérdésekben kifejezzék az Önkormányzat felé. A funkció használatához a regisztráció kötelező. Ez a funkció kényelmes és gyors véleménynyilvánítási lehetőséget nyújt a polgároknak az Önkormányzat által meghatározott egyedi vagy általános kérdésekben. Az Önkormányzat maga dönt arról, hogy az egyes véleménynyilvánítási lehetőségeket anonim módon, vagy nevesített formában kívánja kiírni.
Az adatkezelés célja: lehetőséget nyújtani a polgároknak arra, hogy kényelmesen, gyorsan és bürokráciamentesen fejezhessék ki véleményüket az Önkormányzat, vagy annak egyes intézményei felé.
Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes hozzájárulása, GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont.
A kezelt személyes adatok köre: a Felhasználó vezeték- és keresztneve, e-mail címe, telefonszáma, jelszava, lakóhelye/tartózkodási helye, a véleménynyilvánítás tárgya.
Az adatkezelés időtartama: Határozatlan idejű, mindaddig amíg Szolgáltató nem kéri az adatok törlését.
Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: az adott véleményt az Önkormányzat nem ismeri meg és azt nem tudja érdemben figyelembe venni.
Amennyiben az Önkormányzat valamely kérdésben anonim véleménynyilvánítást kér, úgy a személyes adatokat a Szolgáltató nem adja át az Önkormányzatnak, és az adatokat a Szolgáltató olyan struktúrában tárolja, amely biztosítja a véleménynyilvánítás tisztaságát. Nevesített véleménynyilvánítás esetén a személyes adatok közül a Felhasználó neve és elérhetősége a vonatkozó véleménnyel együtt átadásra kerülnek az Önkormányzat részére.
Amennyiben a bejelentést tevő Felhasználó írásban kéri személyes adatainak törlését, azokat a Szolgáltató a bejelentéstől számított három munkanapon belül törli, a véleménynyilvánítás
tartalmára vonatkozó adatok azonban – anonim módon – továbbra is az Önkormányzat rendelkezésére fog állni.
8. Egyéb adatkezelések
E tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adunk tájékoztatást. Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a bíróság, az ügyész, a nyomozó hatóság, a szabálysértési hatóság, a közigazgatási hatóság, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján más szervek tájékoztatás adása, adatok közlése, átadása, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátása végett megkereshetik a Szolgáltatót. A Szolgáltató a hatóságok részére – amennyiben a hatóság a pontos célt és az adatok körét megjelölte – személyes adatot csak annyit és olyan mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges.
9. Megkeresések:
Felhasználó a regisztrációval hozzájárul ahhoz, hogy az általa megadott e-mail címre Szolgáltató megkereséseket juttasson el (így különösen Budakeszi Város Hírlevelét, programajánlókat, meghívókat, tájékoztató anyagokat).
Felhasználó e-mail üzenet küldésével bármikor megtilthatja a megkeresések további megküldését.
10.
A megadott adatok
megfelelősségéért kizárólag az azt megadó
személy felel. Amennyiben a Felhasználó nem saját személyes
adatait adja meg, úgy kötelessége az érintett hozzájárulásának beszerzése.
1. A
Szolgáltató a személyes adatok kezeléséhez a szolgáltatás nyújtása során
alkalmazott informatikai eszközöket úgy választja meg és
üzemelteti, hogy a kezelt adat:
a) az arra feljogosítottak számára
hozzáférhető (rendelkezésre állás);
b) hitelessége és hitelesítése biztosított (adatkezelés hitelessége);
c) változatlansága igazolható (adatintegritás);
d) a jogosulatlan hozzáférés ellen védett
(adat bizalmassága) legyen.
2.
A Szolgáltató az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi különösen
a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás,
nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen
megsemmisülés, sérülés, továbbá
az alkalmazott technika
megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.
3.
A Szolgáltató a különböző nyilvántartásaiban elektronikusan kezelt adatállományok védelme érdekében megfelelő technikai megoldással
biztosítja, hogy a tárolt adatok – kivéve, ha
azt törvény lehetővé teszi – közvetlenül ne legyenek összekapcsolhatók és
az érintetthez rendelhetők.
4.
A Szolgáltató a technika mindenkori
fejlettségére tekintettel olyan műszaki, szervezési és szervezeti intézkedésekkel gondoskodik az
adatkezelés biztonságának védelméről, amely az adatkezeléssel kapcsolatban jelentkező kockázatoknak megfelelő védelmi szintet
nyújt.
5. A Szolgáltató az adatkezelés során megőrzi
a) a titkosságot: megvédi az információt, hogy csak az férhessen hozzá,
aki erre jogosult;
b) a
sértetlenséget: megvédi az információnak és a feldolgozás módszerének a
pontosságát és teljességét;
c) a rendelkezésre állást: gondoskodik arról,
hogy amikor a jogosult használónak szüksége van rá, valóban hozzá tudjon férni a kívánt
információhoz, és rendelkezésre álljanak az ezzel kapcsolatos eszközök.
6.
A Szolgáltató és partnereinek informatikai rendszere és hálózata
egyaránt védett a számítógéppel
támogatott csalás, kémkedés, szabotázs, vandalizmus, tűz és árvíz, továbbá
a számítógépvírusok, a számítógépes betörések
és más támadások ellen. Az üzemeltető a biztonságról szerverszintű és alkalmazásszintű védelmi eljárásokkal gondoskodik.
7.
A személyes adatok automatizált
feldolgozása során a Szolgáltató további intézkedésekkel biztosítja
a)
a jogosulatlan adatbevitel megakadályozását;
b) az automatikus adatfeldolgozó rendszerek jogosulatlan személyek általi, adatátviteli berendezés segítségével
történő használatának megakadályozását;
c) annak
ellenőrizhetőségét és megállapíthatóságát,
hogy a személyes adatokat adatátviteli berendezés alkalmazásával mely szerveknek továbbították vagy továbbíthatják;
d) annak ellenőrizhetőségét és megállapíthatóságát, hogy mely személyes adatokat
mikor és ki vitte be az automatikus adatfeldolgozó rendszerekbe;
e)
a telepített rendszerek üzemzavar esetén történő helyreállíthatóságát és
f)
azt,
hogy az automatizált
feldolgozás során fellépő hibákról jelentés készüljön.
8.
A Szolgáltató az adatok biztonságát szolgáló intézkedések meghatározásakor és alkalmazásakor tekintettel van a technika
mindenkori fejlettségére. Több lehetséges adatkezelési megoldás közül azt kell
választani, amely a személyes adatok magasabb szintű védelmét
biztosítja, kivéve, ha az aránytalan nehézséget jelentene.
9.
A Szolgáltató olyan műszaki,
szervezési és szervezeti intézkedésekkel gondoskodik az adatkezelés biztonságának védelméről, amely az adatkezeléssel kapcsolatban jelentkező kockázatoknak megfelelő védelmi szintet nyújt.
10.
Az interneten továbbított elektronikus üzenetek protokolltól (e-mail, web, ftp stb.) függetlenül sérülékenyek a hálózati
fenyegetésekkel szemben, amelyek
tisztességtelen tevékenységre vagy az információ felfedésére, módosítására vezethetnek. Az ilyen
fenyegetésektől megvédendő a Szolgáltató megtesz minden tőle elvárható óvintézkedést. A rendszereket megfigyeli annak érdekében, hogy minden biztonsági eltérést rögzíthessen, és bizonyítékkal szolgálhasson minden biztonsági esemény esetében. A rendszermegfigyelés ezen kívül lehetővé teszi az alkalmazott óvintézkedések hatékonyságának ellenőrzését is. Azonban az Internet köztudomásúlag – így a Felhasználók számára is ismert módon – nem 100 %-os biztonságú. Az elvárható legnagyobb gondosság ellenére megvalósuló kivédhetetlen támadások által okozott esetleges károkért a Szolgáltatót felelősség nem terheli.
1. Az
érintett tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamint
kérheti személyes adatainak
helyesbítését, illetve - a kötelező adatkezelések kivételével – törlését,
visszavonását, élhet adathordozási-, és tiltakozási jogával
az adat felvételénél jelzett módon a bejelentes@budakeszi.hu e-mail címre. történő elektronikus
levél megküldésével.
A személyes adatokban bekövetkezett változás, illetve a személyes adatok törlése iránti igény a regisztrált e-mail címen vagy postai úton küldött teljes bizonyító erejű magánokiratban kifejezett, írásos nyilatkozattal közölhető. Egyes személyes adatok módosítása emellett történhet a személyes profilt tartalmazó oldalon történő módosítással is.
2.
Tájékoztatáshoz
való jog: A Szolgáltató megfelelő intézkedéseket hoz annak
érdekében, hogy az érintettek részére
a személyes adatok kezelésére vonatkozó, a GDPR 13. és a 14. cikkben
említett valamennyi információt és a 15–22. és 34. cikk szerinti
minden egyes tájékoztatást tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva nyújtsa. A tájékozódáshoz való jog írásban
a bejelentes@budakeszi.hu e-mail címen keresztül gyakorolható. Az érintett részére
kérésére – személyazonosságának igazolását követően – szóban
is adható tájékoztatás.
3.
Az érintett
hozzáféréshez való joga: Az érintett jogosult
arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan,
hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a
személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:
- az adatkezelés céljai;
- az érintett
személyes adatok kategóriái;
- azon
címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes
adatokat közölték vagy közölni
fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket;
- a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama;
- a helyesbítés, törlés vagy adatkezelés
korlátozásának és a tiltakozás joga;
- a felügyeleti hatósághoz címzett panasz
benyújtásának joga;
- az adatforrásokra vonatkozó információ;
- az
automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint az
alkalmazott logikára és arra vonatkozó
érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és
az érintettre nézve milyen várható következményekkel jár.
4. A Szolgáltató az adatkezelés tárgyát
képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja. Az érintett
által kért további
másolatokért az adatkezelő az adminisztratív
költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel. Az
érintett kérelmére az információkat
a Szolgáltató elektronikus formában szolgáltatja. Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legfeljebb egy hónapon belül adja meg a tájékoztatást.
5. Helyesbítés joga: Az
érintett kérheti a Szolgáltató által kezelt, rá vonatkozó pontatlan személyes
adatok helyesbítését és a hiányos adatok kiegészítését.
Ha a személyes adat a valóságnak nem felel meg, és a valóságnak megfelelő személyes adat az adatkezelő rendelkezésére áll, a személyes adatot az adatkezelő helyesbíti.
6. Törléshez való jog: Az
érintett az alábbi
indokok valamelyikének fennállása esetén jogosult arra, hogy kérésére
a Szolgáltató indokolatlan késedelem nélkül törölje
a rá vonatkozó személyes adatokat:
- személyes
adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték
vagy más módon kezelték;
- az
érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az
adatkezelésnek nincs más jogalapja;
- az érintett
tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre;
- a személyes adatokat jogellenesen kezelték;
- a
személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami
jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
- a személyes
adatok gyűjtésére információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan
került sor.
Személyes adat törlésére vagy módosítására irányuló igény teljesítését követően a korábbi (törölt) adatok már nem állíthatók helyre.
7.
Az adatok törlése nem
kezdeményezhető, ha az adatkezelés szükséges az alábbi okok valamelyike alapján: a személyes adatok
kezelését előíró, az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése, illetve a Szolgáltató jogi igényeinek előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges.
8. Az adatkezelés korlátozásához való
jog: Az érintett kérésére a Szolgáltató korlátozza az adatkezelést, ha az alábbi feltételek
valamelyike teljesül:
- az érintett
vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely
lehetővé teszi, a személyes adatok pontosságának
ellenőrzését;
- az
adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett
kéri azok felhasználásának korlátozását;
- az adatkezelőnek már nincs szüksége
a személyes adatokra
adatkezelés céljából, de az érintett
igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
-
az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben
a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az
adatkezelő jogos indokai elsőbbséget
élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.
9.
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik,
a személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények
előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez,
vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében lehet kezelni.
A Szolgáltató az érintettet az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja.
10. Adathordozáshoz való jog: Az érintett jogosult
arra, hogy a rá vonatkozó, általa az adatkezelő
rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt,
géppel olvasható formátumban megkapja, és ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa.
11. Tiltakozás joga: Az
érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor
tiltakozzon személyes adatainak
az adatkezelő vagy egy harmadik
fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges
kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is. Tiltakozás esetén az adatkezelő
a személyes adatokat nem kezelheti tovább,
kivéve, ha azt olyan kényszerítő erejű
jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett
érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben,
vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez
vagy védelméhez kapcsolódnak. Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az érintett
jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó
személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve
a profilalkotást is,
amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. A személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében
történő kezelése elleni tiltakozás esetén az adatok e célból nem kezelhetők.
12. Visszavonás joga: Az
érintett jogosult arra, hogy hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
13. Eljárási szabályok: A
Szolgáltató indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított egy
hónapon belül tájékoztatja az érintettet a GDPR 15–22. cikk szerinti kérelem nyomán hozott intézkedésekről.
Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek
számát, ez a határidő további
két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról a Szolgáltató a késedelem okainak
megjelölésével a kérelem
kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett elektronikus úton
nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatás elektronikus úton kerül megadásra, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.
14. Ha a
Szolgáltató nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem
nélkül, de legkésőbb a kérelem
beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint
arról, hogy az érintett panaszt
nyújthat be valamely
felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
15. A
Szolgáltató a kért információkat és tájékoztatást díjmentesen biztosítja. Ha az
érintett kérelme egyértelműen
megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, a Szolgáltató, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre, észszerű díjat számolhat
fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.
16. A Szolgáltató minden olyan címzettet
tájékoztat az általa végzett valamennyi helyesbítésről, törlésről vagy
adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez
lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel.
Az érintettet kérésére a Szolgáltató tájékoztatja e címzettekről.
17. A Szolgáltató az adatkezelés tárgyát
képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja. Az érintett
által kért további
másolatokért a Szolgáltató az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet,
az információk elektronikus formátumban kerülnek rendelkezésre bocsátásra, kivéve, ha
az érintett másként kéri.
18. Kártérítés és
sérelemdíj: Minden olyan
személy, aki az adatvédelmi rendelet
megsértésének eredményeként vagyoni
vagy nem vagyoni
kárt szenvedett, az elszenvedett kárért az adatkezelőtől kártérítésre jogosult. Az adatfeldolgozó csak abban az esetben tartozik
felelősséggel az adatkezelés által okozott károkért,
ha nem tartotta be a jogszabályban meghatározott, kifejezetten az adatfeldolgozókat terhelő kötelezettségeket, vagy ha az adatkezelő
jogszerű utasításait figyelmen kívül hagyta vagy azokkal ellentétesen járt
el. Az adatkezelő, illetve az
adatfeldolgozó mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a kárt előidéző eseményért őt semmilyen módon nem terheli felelősség.
19.
Felelősség korlátozása
Üzemeltető nem felelős semmilyen kárért, amely nem az Üzemeltető szándékos magatartása vagy szándékos mulasztása következtében keletkezett akár Felhasználónál, akár harmadik személynél.
Üzemeltető semmi esetre nem felelős a Felhasználó irányában, illetve bármely Felhasználóhoz kapcsolódó fél irányában bármely közvetett, véletlenszerű, következményi, különleges vagy büntetés jellegű kárért és elmaradt haszonért, még akkor sem, ha Üzemeltető tájékoztatást kapott az ilyen károk lehetőségéről.
A Szoftverek nem hibatűrőek: nem tervezték, gyártották vagy szánták hibamentes teljesítést megkövetelő online irányítási rendszereknek, veszélyes környezetben történő használatra vagy értékesítésre, mint például nukleáris létesítmények üzemeltetése, vészhelyzeti kommunikációs rendszerek, repülőgép navigáció vagy kommunikációs rendszerek, légi irányítás, közvetlen életvédő berendezések vagy fegyver rendszerek vagy bármely hasonló rendszer működtetéséhez, amelyben a Szoftverek hibája közvetlen halálhoz, személyi sérüléshez, vagy súlyos fizikai vagy környezeti károkhoz vezethet. Az Üzemeltető szállítói kifejezetten kizárják a Magas Kockázatú Tevékenységekre alkalmasságért való felelősséget bármely kifejezett vagy ráutaló magatartással vállalt szavatossággal összefüggésben.
1. Kérdéseivel, illetve
észrevételeivel forduljon az Adatvédelmi tisztviselőhöz a jelen Adatkezelési tájékoztató I.
pontjában megadott
elérhetőségeken.
2.
Bírósághoz
fordulás joga: Az érintett a jogainak megsértése esetén az
adatkezelő ellen bírósághoz
fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el. Az érintette szabadon
dönthet, hogy a lakóhelye (állandó
lakcím) vagy a tartózkodási helye
(ideiglenes lakcím) szerinti törvényszéknél (http://birosag.hu/torvenyszekek) nyújtja-e
be keresetét. A lakóhelye vagy tartózkodási
helye szerinti törvényszéket megkeresheti a
http://birosag.hu/ugyfelkapcsolati- portal/birosag-kereso oldalon.
3.
Adatvédelmi
hatósági eljárás: Panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:
Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C. Levelezési cím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Telefon: 06.1.391.1400
Fax: 06.1.391.1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu Honlap:
http://www.naih.hu MELLÉKLET
1. személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó
bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett
módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat,
online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján
azonosítható;
2.
adatkezelés: a személyes adatokon
vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely
művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés,
rendszerezés, tagolás, tárolás,
átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján,
összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
3.
az adatkezelés korlátozása: a tárolt
személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából;
4.
profilalkotás: személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat
valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére,
különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz
kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják;
5.
adatkezelő: az jogi személy,
amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan
vagy másokkal együtt
meghatározza;
6. adatfeldolgozó: az a jogi személy, amely
az adatkezelő nevében
személyes adatokat kezel;
7.
címzett:az a
természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a
személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e;
8.
harmadik fél: az a természetes vagy
jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy
bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval
vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen
irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;
9.
az érintett hozzájárulása: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és
egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján
jelzi, hogy beleegyezését adja az őt
érintő személyes adatok
kezeléséhez;
10. adatfeldolgozás:
az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint
az alkalmazás helyétől, feltéve, hogy a technikai
feladatot az adatokon elvégzik;
11.
adattörlés: az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállításuk többé nem lehetséges;
12.
érintett: bármely meghatározott,
személyes adat alapján azonosított vagy - közvetlenül vagy közvetve - azonosítható
természetes személy;
13.
felhasználó: az a természetes személy, aki a Szolgáltató honlapján
regisztrál vagy regisztráció nélkül vásárol;
14. nyilvánosságra hozatal: a személyes adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;